perjantai 15. elokuuta 2014

Nukkumatti skippas

Oon aina ollu enemmän se aamuvirkku kun illantorkku. Nyt raskauden aikana oon "oppinu" valvomaan, välillä ehkä vähän turhankin myöhälle. Yhdessä vaiheessa olin monta viikkoa hereillä (joskus torkuin) klo 2-5välillä.  Se meni ohi, mutta sitten alkokin se jumalaton vessassa ravaaminen. Hyvää sikeää unta ei oo tullu nukuttua lähes tulkoon pian 9kuukauteen.

Pari viime yötä oon nukkunut ihmeen hyvin. Vessaankin on tarvinnu herätä vaan ihan muutaman kerran. Aamulla on ollu ihan älyttömän levännyt olo. Johtuuko sitten siitä että päivällä ei oo kroppa saanu nyt rasitetta ollenkaan? -en usko!

Koska täällä mä olen edelleen hereillä. Klo on nyt 6.30. Nukkumatti kipas mun luona klo 00-02 ja sen jälkeen se häipyi. Aikani pyörin sängyssä. Supisti. Kutitti sieltä kutitti täältä. Supisti. Minit päätti laittaa bileet pystyyn. Jälleen, supisti. Vessassakin piti ravata (en edes muista montako kertaa jo!!). Kauhee jano. Supisti. Hetken jo toivoin että voi joko nyt? Mies päätti narskuttaa hampaita ja tuhisee täyttä unta muutenkin jo lujaa.  Asentoa ei löydy. Ja kun hyvä asento löytyy, löytää meidän huoneeseen tietenkin se pirun rasittava kärpänen jonka olemassa olosta en tiennyt illalla.

Päätin luovuttaa sängyssä pyörimisen suhteen ja siirryin suosiolla soffalle. Eipä ollu onnea täälläkään apajilla.

Voi kun nää päivät menis nyt äkkiä. Niin ihanaa kun tää raskaus aika onkin, kaipaan jo sitä että tää olis ohi. Oikeasti! Voi minimiehet.

Nyt lepoa(aivan kun en olis tehnyt sitä jo koko viikon?!?!?).  Aamulla(eli ihan pian), kello herättää.

7 kommenttia:

  1. Voi eeei. :/ mulla oli myös koko alkuraskauden ihan tajuton unettomuus.. johtui varmaan osaksi tästä oksentelusta. Esikoisen odotus aikana vedin kuukauden ajan unta jotain 15h per yö!! Saa nähdä tuleeko nuo unenlahjat enää takaisin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin hanurista kun täytyy vaan pyöriä pyöriä ja pyöriä. Mä mielummin olen zombi muutaman tunnin joka aamu kun valvon hikipäässä yöt :/ onneksi kaikella on tapana järjestyä ;)

      Poista
  2. Ei käy kateeksi! Yritä jaksaa <3 mä en tainnut nukkua koko raskausaikana yhtään kokonaista yötä. Voin sanoa ettei kauheesti ole helpottanut tätä vauva-ajan univelkaa! :D mut silti tämä on miljoona kertaa parempaa kuin raskaus. Hyhhyh, ei oo ikävä sitä jättipalloa ;)

    Ja eihän sun kauaa tarvii jaksaa kun huomenna ne jo syntyy! (mun veikkaus sun arvontapostaukseen) ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu huomenna sais syntyäkki jo :D

      Poista
    2. Mä oon aina nauttinu raskaana olosta. Oon usein sanonut, että voisin olla raskaana vaikka koko ajan. Mutta arvaa olenko vielä samaa mieltä? :D

      Poista
  3. Kävi jo mielessä tänään että jokohan oot synnyttämässä mut ei :) Paljon sulla nyt onkaan viikkoja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 34+4. Pari tuntia supisteli ihan säännölllisesti, eikä pystyny paikallaan niiden aikana levätä. Nyt tosin olo on taas kuin uudelleen syntyneellä :D voih ja voih.. Nooh..

      Poista