maanantai 2. kesäkuuta 2014

fiiliksiä, ajatuksia ja kuulumisia

Nyt on paljon tullut kirjoteltua vaan "diipadaapa" juttuja, joten ehkä olis aika vähän kertoilla kuulumia :)

Tänne päin kuuluu vaihtelevasti hyvää ja vaihtelevasti huonoa. Välillä jopa todella huonoa. Pojat on jo yli puolikilosia ja mittaakin niillä on jo pian kouluviivottimen verran. :)
Herra B se on päättäny ottaa potkupaikan lisäksi kylkiluut lemppari köllöttely paikaksi. Vaikka kohtu ei oo vielä korkeimmillaan, alkaa olo olla jo aikas tukala välillä. Välillä täytyy notkistaa selkä ihan käyrälle, että sais tuon etuvarustuksen edes hetkeksi pois kylkiluista. :D Välillä taas täytyy vääntää itteensä mitä ihmeellisempiin asentoihin, että henki kiertäis normaalisti. Arvatkaapa kuinka mä odotan tämän viikon helteitä? ;)
Herra A on päättäny ottaa vähän rauhallisemmat "muuvit". Välillä se varmaan antaa monoon velille oikeen kunnolla, jotta sais huomiota :D ja sen kyllä äitikin huomaa. Istukka kun on etuseinämässä A herralla, ei liikkeetkään oo ihan niin napakoita mitä B poitsulla. A on selvästi paljon rauhallisempi ja maltillisempi. Se tykkää vaan vähän hengailla ja alavatsassa tuntuukin usein potkujen sijaan "muljuntaa". Viime ultrassa (3,5vko sitten) A poju oli perätilassa, saapi nähdä perjantaina, mikä on tilanne silloin :)

Neuvolassa kaikki oli hyvin. Pojilla sykkeet 140-150 ja kasvu on tasaista. Masu huitelee nyt( sf 28cm) sitä luokkaa mitä se on ollut suurimmillaa esikoista ja kuopusta odottaessa(32cm/33cm). Viikkojakin on kasassa tänään huikeet 24 <3 Niin äkkiä menny kyllä tää odotusaika, vaikka välillä tuntuu että ottaisin vaikka miljoonalainan että saisin nauttia odotuksesta hiukan pienemmillä vastoinkäymisillä. Onneksi mä tiedän, että nää rankat ja vähemmän rankat 9kk palkitaan niin suurella rakkaudella , ja TUPLASTI <3


Töitä olis jäljellä vielä muutama päivä ja monta vapaapäivää. Haikeena jo lasken kalenterista työtunteja. Vaikka jo salaa toivonkin (todella paljonkin) että aika menis äkkiä ja pääsisin lepäämään kotiin muutamaksi viikoksi, tiedän että tuun kaipaamaan töihin. Viime päivät on ollu suhteelisen helppoja, mutta illalla on kyllä työnteko kostautunu.
Jalat on pakko saada nostettua ylös, kun tuntuu ettei niissä kierrä enään veri. Mä kun oon tällänen kuuman suihkun puolesta puhuja, voin kertoa että se ei ainakaan yhtään helpota! Tuntuu että iltasin jalat aina turpoo(ei onneks vielä ihan super pahasti).
Oksennuskin on ollut kaverina muutamana iltana. Siis voi hyvä luoja, kuinka mä nostan hattua ittelleni, että oon vielä hengissä sen 3kk päivittäisen yrjöömisen jälkeen!! Ja hatun nostot myös kaikille muille jotka on elävien kirjoissa koko raskaus ajan yrjöömisen jälkeen! Halit Kristalle, oot kyllä super mutsi <3 ;)

Uskokaa tai älkää, mutta tän kaiken valituksen jälkeen, voin käsi sydämmellä kertoa että mä nautin! Kaikesta huolimatta. On päiviä ja pieniä hetkiä, kun ei edes huomaa olleensa raskaana. Kunnes poitsut muistuttaa potkuillansa <3
Tiedän että jään tosi haikein mielin kaipaamaan raskaana oloa. Ehkä kuullostaa tyhmältä, mutta mä nautin tästä! Mun mielestä raskaana olevat naiset on jtn niin.... öö? miten sitä nyt sanois?
IHANIA!? Monet potee vauvakuumetta, mutta ei halua olla kuitenkaan raskaana ja toiset taas vois olla raskaana, muttei välttämättä halua enään kokea sitä vauva aikaa, joka on kieltämättä välillä raskasta.

Mä kuitenkin nautin raskaana olosta nyt, ja odotankin jo kovasti vauva arkea. Voin toki olla erimieltä sitten syksyllä :D, mutta tällä hetkellä on sellaset fiilikset!

Toki välillä tulee niitä päiviä, kun miettii että kuinka ihmeessä mä jaksan. Varsinkin silloin, kun joku onnittelee VAUVAN tulosta ja itse korjaan onnellisena että tupla onnihan meille on suotu. "Voi kauheeta, eikö sulla oo ennestään jo monta pientä lasta?" Johon mä ylpeänä kerron että, "juu kaksi poikaa. Ja pian tuplasti lisää poikia". "VOI KAMALA!! Kyllä sulla tulee olemaan raskasta, sunhan pitää hankkia bussi...." sun pitää sitä sun pitää tätä!!!
Enhän mä yksin ole!!!!!!!!??? MUlla on maailman paras mies, mulla on maailman paras äiti, maailman parhaat sukulaiset sekä ystäviä. Miehenkin sukulaiset odottaa jo niin kovasti kaksosten syntymää, että hyvä kun eivät ole jo mun puolesta synnyttämässä niitä! :D

meidän makuuhuoneen seinällä olevaa tekstiä lainatakseni:

Uneksi huomisesta,
Muista eilinen,

Elä tänään
<3Ihanaa alkavaa viikkoa!! :)

4 kommenttia:

  1. Oi kuulostaa niin ihanalta ja kadehdin kovasti!
    Mulla oli silloin kolmisen vuotta sitten samoja fiiliksiä :p
    Oiku mäki saisin vielä joskus kokea samaa :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä vaikka olot ei oo ollu mtn herkuimpia, nautin tästä!!! <3 ehkäpä sä saat Jenna vielä kokea tän 9kk ihanuuden ;)

      Poista
  2. Kiitos haleista ♡ ei ole sullakaan ihan ruusuilla tanssimista raskaus olojen puolesta. Mutta totta turiset, se palkinto mikä tulee, kultaa kaikki muistot :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta!!! Muistan edelliset synnytykset kun eilisen päivän. Vaikka luulin repeeväni liitoksista niiden kipujen kanssa,haluan jostain ihmeen syystä kyllä vielä synnyttää!! Niin se on että aika kuultaa muistot. Ja onhan nuo lapset nyt ihania, vaikka välillä tekis mieli vuokrata ne mummilaan<3 :-)

      Poista